duminică, 5 noiembrie 2017

Malta



Nu stiu cum e pentru altii, dar pentru mine calatoritul nu are neaparat scopul de a bifa cu mandrie vizitarea obiectivelor turistice, desi imi place sa cunosc cultura altor tari nu intentionez sa fiu o enciclopedie mobila :) Multe lucruri povestite de ghid se uita, informatia se amesteca la un moment dat. Scopul calatoriilor mele este altul, sa simt un WAW...asa unul interior...sa raman uimita, sa simt mintea deconectata. Si am sa explic de ce...


Acest mic soc emitional (in sensul bun), pe mine ma ajuta sa vad altfel lucrurile, mai ales pe cele de acasa...

Ceva asemanator imi recomanda si profesorul meu de desen, zicea sa ma indepartez la cativa metri de lucrare pentru a vedea ce mai trebuie de modificat, unde e bine, unde  nu prea e bine. La distanta detaliile se micsoreaza si vederea de ansamblu iti indica imediat atat greselile cat si partile bune la lucrare. Pentru mine, vacanta are acelasi efect, indepartandu-ma de mediul de acasa, de activitatile si rutinile zilnice, mintea trece intr-o oarecare pauza si la intoarcere neaparat vin cu idee de a imbunatati cate ceva.


Stiu ca deja e noiembrie, iar eu tot ma tin de evenimentele lunii octombrie, doar ca e unul peste care nu pot sa trec fara sa-l mentionez si aici pe blog.

Va invit la un tur virtual pe insula Malta, sper sa va placa...

Gozo
Deliciosul pranz in satul pescaresc

---
In astfel de casute stau maltezii. Intrarile mi s-au parut foarte primitoare.

Bautura traditionala Kinnie si lichior de cactus
---

Am profitat ca sunt in vacanta (de fapt si de data asta o vizita in interes de serviciu de-a sotului) si mi-am pus ca scop sa termin cartea "Agonie si extaz" de Irving Stone, o carte inceputa de ceva timp. Cat sotiorul meu isi rezolva treburile de la birou, eu evadam in lectura...
Nu stiu ce stare vau dat pozele, dar mediul de acolo eu l-am simtit foarte primitor, cald si simplu. Oamenii, adica localnicii parca traiesc in lumea lor. Ghidul ne-a povestit ca maltezii sunt foarte familisti, conform statisticilor, pana in 2011, in Malta nu s-a inregistrat nici un divort. Duminica au totul inchis, activitatile de duminica sunt: mersul la biserica si seara se reuneste la cina, marea familie, adica mai multe generatii, cu copii, nepoti....chiar e frumooos :)

"ONE'S DESTINATION IS NEVER A PLACE, BUT A NEW WAY OF SEEING THINGS."
H E N R Y   M I L L E R

4 comentarii:

  1. :) da, chiar a fost altceva ce am vazut pana acum

    RăspundețiȘtergere
  2. Foarte frumos ceea ce ai spus in ultimul paragraf...cu asa obiceiuri nationale este si normal sa creasca un popor puternic si la trup dar si spiritual....superb.

    RăspundețiȘtergere