sâmbătă, 25 martie 2017

Maratonul pregatirilor de Pasti!

Suna prea atletic? Dar noi, gospodinele, prin felul nostru de a fi chiar suntem un fel de gimnaste.



Eu voi incepe pregatirile de Pasti, cu trei saptamani inainte. Cu ajutorul rutinilor, pe care le fac zilnic si a programului meu de organizare, am reusit sa mentin ordinea in casa la un nivel acceptabil. Cu toatea astea, tehnica mea organizatorica va suferi anumite modificari in urmatoarele 3 saptamani. Modificarile au fost bine gandite (sper), e primul an cand aplic aceasta strategie, cu scopul ca fiecare treaba sa isi aiba locul si timpul sau. Cred ca este foarte important gestionarea timpului in perioada sarbatorilor, pentru ca sunt multe de facut intr-un timp scurt.

“The kicen is the heart of the home.” 

I
Am decis ca in prima saptamana din “maraton” sa reduc din sarcinile zilnice de curatenie si sa ma focusez pe bucatarie (locul unde preagatirile vor fi in toi). Voi curata peretii, gresia, frigiderul, voi spala perdeua, sters praful de pe dulapioare, voi verifica stocurile de condimente, zahar, faina, si tot de ce cred ca voi avea nevoie la pregatiri, o curatenie mai minutioasa acolo unde e nevoie,  voi scoate tavitele pentru cozonac. Toate astea le voi face in cele 6 zile ale saptamanii 27-2 aprilie. Chiar daca nu le voi reusi pe toate, nu e nici o problema, daca fac macar o parte din ele tot o sa fiu multumita. In concluzie, aceasta saptamana o dedic bucatariei.


                         II
In cea de-a doua sapatamana 3 – 9 aprilie, in afara de cateva sarcini de intretinere generala, ma voi ocupa de geamurile casei. Pana acum le-am spalat in decurs de o luna, prin rotatie in functie de zona la care ma aflam, dar in perioada asta o sa fac o exceptie, parca e frumos sa am geamurile curate inainte de sarbatoare si in cele 6 zile voi incerca sa le spal pe toate. In afara de asta, voi continua, dupa obicei (de data asta foarte strict) sa fac rutinile de dimineata si seara, voi tine sub control maxim rufele: spalat, sortat, calcat (aglomerarea lor este epuizanta) ca sa nu ajung in saptamana mare, pentru care am alte planuri, cu un morman de rufe de pus la punct. Spre sfarsitul saptamanii va trebui sa am meniul stabilit pentru sarbatoarea de Pasti si 90% din cumparaturi facute.

                           III
Ne apropiem de sfanta sarbatoare de Pasti. Saptamana mare: 10 – 16 aprilie, pe aceasta o dedic mersului la biserica si prepararii bucatelor (mai exact de joi incolo). Chiar o sa am timp de mers la biserica pentru ca: meniu il am de saptamana trecuta, cumparaturile sunt facute, bucataria curata, rufele sub control, gemurile luna si mai ramne sa bifez cateva sarcini de intretinere la inceputul saptamanii pentru ca vineri, pe langa maximul de pregatiri culinare sa strecor un aspirat zdravan si un mopuit toata casa (activitatea pe care o sa o deleg sotului). Mancarea de post din saptamana mare va fi maxim de simpla, ca sa castig timp o sa folosesc din portiile congelate din timpul postului, orele de dimineata pe care le alocam lecturii il voi inlocui cu rugaciuni mai specifice acestei perioade. Si tot vineri o sa incerc sa nu mananc nimic pana pe la 5 seara, am mai incercat si anii trecuti, cateodata mi-a reusit, cateodata nu (mi-a venit rau de la nemancat)...dar poate anul asta cu putina rugaciune o sa reusesc sa ajunez. 


Sper ca aceasta schita (in care desigur am lasat loc pentru completari si chestii neprevazute) cu care o sa incep eu pregatirile pascale sa isi atinga tinta pe care mi-am fixat-o, sa reduc tensiunea si acea reactia de alarma ca “Se apropie Pastele si nu reusesc sa fac tot ce mi-am propus”, sa ma ajute sa tin un echilibru intre a pregati bucate si a preagati sufletul pentru aceasta sarbatoare.

Spor la pregatiri dragile mele gospodine ! Astept sa va citesc postarile cu planurile voastre pentru Sarbatoare.

Va las ceva dragut pentru inspiratie si motivare :)


3 comentarii:

  1. Tare fain te-ai organizat!Mai am si eu putin si termin cu ordinea prin casa.Pictogramele sunt tare dragute...ce program folosesti?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sunt sigura ca fiecare gospodina isi are temepramentul si modul sau de a se organiza. Adevarul este ca eu am avut si timp sa pun la punct aceasta organizare. Programul pe care il folosesc pentru pictograme este "Adobe Illustrator" :) Spor in toate Carmen :)

      Ștergere
    2. Multumesc!Chiar voi incerca si eu sa vad ce iese...

      Ștergere