vineri, 6 ianuarie 2017

SA NE ORGANIZAM (partea II )



Strategia de organizare din articolul “Sa ne organizam (prima parte)” o folosesc ca o
schema al activitatilor casnice. Aceasta ma ajuta sa tin lucrurile sub control, sa mentin curat la nivel de ansamblu.
Cu toate astea mai sunt treburi (de detaliu) la fel de importante, cum ar fi, sters geamurile, usile, balustrada, anumite dulapioare...Chiar daca respect planificarea saptamanala, dau cu aspiratorul, sterg praful si dau cu mopul in mod regulat, tot nu ma declar multumita daca nu am geamurile sterse, usile curatate de praf si alte chestii mai mici puse la punct...

Cand sa  fac aceste activitati, unde sa le  incadrez in programul meu? 

Am folosit acelasi principiu “cu pasi mici”. E ok daca sterg cate un gem pe zi, asa in cat la sfarsit de luna sa am toate geamurile casei curate.
Am folosit "metoda fly lady". Mai intai am grupat camerele in asa fel in cat sa obtin 5 zone (mi-ar fi placut 4, dar la casa pe care o avem altfel nu s-a putut :). 





5 zone - 5 saptamani.
Cate o saptamana de curatenie la fiecare zona. Toate se petrec in asa fel in cat la sfarsit de luna sa fie dereticat prin toate colturile casei.


Asta insemna ca la activitatea de curatenie saptamanala, mai adaug si o zona din casa, in care fac curatenie in detaliu,15 minute pe zi, o saptamana intreaga.

Aceste 15 minute de lucur la o zona din casa vin sa completeze activitatile din planificarea mea saptamanala.

De obicei in 15 minute/zi , fac chestii amanuntite, de ex.: luni sterg un geam din zona respectiva, marti o usa, miercuri pot sa aleg un dulapior din zona care necesita organizare, joi curat scarile, si tot asa...




La final de saptamana  zona trebuie sa ma multumeasca ca si curatenie.
Eu nu am stabilit o lista cu sarcini pentru fiecare zona, fac activitatile dupa necesitate, in principiu prioritizez geamurile, usile  si dupa trec la parti care cred eu ca “striga dupa ajutor” :) 

Cam asta ar fi arta de a face curatenie in toata casa, dar Nu intr-o zi!


3 comentarii:

  1. Uau, super strategie! Imi plac si plansele tare mult! Spor si multam!

    RăspundețiȘtergere
  2. Ma bucur tare mult ca ti-au placut! Pentru mine aceasta strategie chiar functioneaza :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Faine planșe, Daniela!

    Și pe mine a început să mă preocupe organizarea treburilor gospodărești, pentru că nu mai vreau să mă simt sclava casei. Plus aș dori să am timp pentru lucruri mult mai importante decât curățenia.

    RăspundețiȘtergere